Thursday 25 April 2024

Wasserdicht - Prihajamo V Miru - LP

Wasserdicht - Prihajamo V Miru - LP
Da previše ne tušim sa ulogom i važnošću ovoga benda za underground, drmali su u zlatno doba "crust" ludila devedesetih i nešto kasnije. Ne mogu reći da sam baš sve njihovo staro poslušao, ali tko je imao ikakve veze za diy hc/punk scenom zna barem neki njihov hit, split LP sa Scuffy Dogs i Preko zidova nacionalizma i rata 7'' kompilacija su vjerojatno najpoznatija klasična izdanja na kojima su bili. Naravno i dragi prijatelji koji su mi poslali novu ploču, a imali smo i priliku već i dva puta biti na istoj bini u ovom novom naletu.
Postava nije nova već ona stara, izvorna. Nakon što su se reaktivirali, napravili su i snimili hrpu novih stvari koje čak i nisu stale sve na ovaj vinil. Sve snimljeno u Studiu Depth. Ja nisam bio ljubitelj baš svake Filipove produkcije, naginjem sirovijem zvuku i zapravo ne volim modernu profi produkciju. Što je drugima, možda svima, odlično, meni i ne mora biti tako. Ali sve je više Filipovih snimaka koji su mi skroz dobri. Da se razumijemo, nije ni sve sirovo bajno, naravno. Ovdje je odigrao dobar posao, nije posebno ušminkano, dobro izbalansirani basovi i presence, profi ali ne i prelijepo, tu je pravi mrak, bijes i gorčina.
Wasserdicht kratko i jednostavno svira hardcore punk. Nema promjene što se toga tiče, ostali su vjerni svom zvuku. Vokali su oni grublji, ali stvari nisu krlja koja je sama sebi smislom, prave su pjesme. Stvarno dobro, to je taj old school, nije copy and paste taj i taj bend, old school je imati svoj zvuk koliko god bili zadrti. Kod Wasserdicht ulete i dobre punk melodije, žešće hardcore perjanje, pa i težine. Nakon instrumentalnog intra idu dalje redom koji je dovoljno raznolik, koliko god bio u okvirima stila, da ne pređe u monotoniju. 16 stvari, moj osobni favorit je zarazna Pred nevihto, ali loše i nepotrebne nema niti jedne.
Sad, malo i kritike po ipak nekom mom ukusu. Omot je profi odrađen, ima i ideju, ali mislim da toliko šarenila i više fensi stil arta i ne paše uz ovakav zvuk i tu neku gorčinu koja je bliža ulici nego modernoj meni neuvjerljivoj estetici. Unutar omota je i insert sa textovima a tu odmah opet prelazim u hvaljenje. Textovi imaju tu pomalo poetsku i tamnu crtu, a opet dovoljno direktni i angažirani bez nekih smiješnih parola, a od kojih smo mi neki malo i bolovali kod takvoga stila, heh. Slovenski nam nije svima sasvim blizak, ali koliko pohvatam, Wasserdicht je bio i ostao jedan od bendova iz regiona sa najboljim textovima.
Još jedan detalj, uz LP ide i bandcamp kod, tu sam i ja moderan, budem ga iskoristio. Eto, obavezan album što se mene tiče, i ne, nije svaki "reunion" mi dobar, daleko od tog. Ovaj je i više nego opravdao se. Izdavači PDV Records i God Bless This Mess u suradnji sa bendom. Nije mi zanimljivo sve što Vedran izda, ali sa ovim pun pogodak.

4 comments:

  1. čestitke na novom blogu ;) super, baš fali takvih stvari, sa duhom fanzina, da nisu samo suhoparne copy/paste vijesti i najave, plus i šta je na hrvatskom.. nadam se da će se zakotrljat za pravo..
    za Wasserdicht, baš sam i ja namjeravao pisati recenziju, ali kad sam malo razmislio sam odoustao jer bi bila skroz neobjektivna s obzirom kolko volim taj bend, ali i vjerojatno i predugačka i zbrčkana zbog nekih podjeljenih osječaja koje imam oko sitnica u vezi ovog albuma.. ukratko, slažem se s tobom za Filipovu produkciju, tekstove (koji su čak i provokativni malo i mogli bi uzbrkat duhove, barem onih politički korektnijih), a pogotovo omot koji se baš nikako ne paše, daleko od toga da nije dobar art, ali čak bi se onaj cover sa tenkom koji su koristili za teaser bolje pasao, ali ok, nije im to nikad bila jača strana ni u prošlosti po meni, ističe se jedino onaj sa splita sa Konstrukt koji je originalan i super izgleda.. ali sve u svemu, muzički super album i kao što si spomenuo, pravi i dobar reunion, sa brdo svirki, novim album...nije tek tolko, za bezveze..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala prijatelju. Ne stignem više pravi fizički zin, ovo je ipak lakše, ali je duh taj, da. divan album, vaš tape što ste im isto izdali je bio pravi punk i estetski. A ono, nemamo svi u svemu isti ukus, to je i normalno, ako ne cijenimo iskrenost čemu sve? Nije mi cilj dobivati stvari baš za recenzije, onda bi bilo i uvrijeđenih i šta će mi nešto što me ne dira, istaknem da imam svoj ukus, da se ne bi baš to desilo. Laganini, kako bude sa ovim, i ti si mi sa Crucified Freedom dao inspiraciju, pa kad se može.

      Delete
    2. o hvala!.. za taj tape sam baš ja osobno sve radio, od "arta" za cover, naljepnice za kazetu do lista sa tekstovima..

      Delete
    3. Taj čisti diy pristup mi bio i ostao super, čak i ne zbog neke filozofije, jednostavno mi bolje izgleda. A Wasserdicht ful aktivni, svaka čast.

      Delete